Co to jest fulfillment i jakie korzyści przynosi e-commerce

Fulfillment dla e-commerce to rozwiązanie polegające na tym, że usługodawca realizuje ogół zadań takich jak odbiór i magazynowanie produktów. Specjaliści działający w tej branży biorą na siebie odpowiedzialność związaną z właściwym zapakowaniem dóbr i zorganizowaniem dla nich wysyłki do końcowego klienta.

Fulfillment dla e-commerce – dodatkowe usługi

Usługi logistyczne dla e-commerce mogą być bardzo rozbudowane. Podmioty oferujące fulfillment dla e-sklepów starają się dopasować do indywidualnych potrzeb swojego klienta. Czasem konieczne jest przestrzeganie konkretnych wytycznych. Istotne może być także realizowanie reklamacji oraz zwrotów zgodnie z polityką firmy-usługodawcy. Taka indywidualizacja może dotyczyć również etapu pakowania – przedsiębiorstwa oferujące fulfillment dla e-sklepów mogą użyć opakowań z brandingiem klienta.

Fulfillment dla sklepów internetowych – jak może ułatwić twoje życie?

Troska o obowiązki logistyczne wymaga czasu, zaangażowania i dysponowania przeszkoloną kadrą. Należy zadbać o  właściwe warunki przechowywania produktów i zabezpieczenie ich przed kradzieżą. Nie obejdzie się bez obiektów, dobrze przygotowanych do logistyki dla e-commerce. Profesjonalny fulfillment dla sklepów internetowych oznacza:

  1. Pewność, że każdy produkt zostanie właściwie zapakowany

Solidne pakowanie to nie tylko względy estetyczne. Powierzenie tego zadania wykwalifikowanym osobom oznacza, że towar będzie dobrze zabezpieczony przed uszkodzeniem.

  1. Kontrola nad tym, jak przeprowadzana jest usługa

Fulfillment dla e-commerce nie oznacza przekazanie działań logistycznych zewnętrznej firmie i całkowitej utraty kontroli nad tym, jak przebiega proces magazynowania, pakowania itp. Nowoczesne podmioty zajmujące się usługami magazynowymi dla e-commerce dają swoim klientom możliwość monitorowania realizacji zadań.

Jak to działa

Usługi magazynowe dla e-commerce i logistyka dla e-sklepów

Usługi logistyczne dla sklepów internetowych pozwalają wykorzystać efekt skali. W tradycyjnym scenariuszu przedsiębiorstwa, które przed chwilą pojawiły się na rynku, nie mogą cieszyć się z takich korzyści. Efekt skali pozwalający na obniżenie kosztów dotyczy zarówno wspomnianych wcześniej czynności magazynowych, jak też i czynności związanych z wysyłką. W tym drugim przypadku to nie przedsiębiorstwo klienta rozlicza się z firmą kurierską, tylko usługodawca, zajmujący się logistyką dla e-sklepu. Jako że obsługuje wielu klientów, może wynegocjować korzystne warunki współpracy.

Usługi logistyczne dla sklepów internetowych – liczy się czas

Profesjonalnie, rzetelnie przeprowadzone działania z zakresu logistyki sklepu internetowego zawsze uwzględniają terminowość. Badania potwierdzają, że na zadowolenie sporej części klientów wpływa krótki czas oczekiwania na dostawę. Rozbudowane, sprawnie działające centrum logistyczne e-commerce w codziennej pracy wykorzystuje zintegrowane ze sobą systemy. W wyniku ich działania następuje ekspresowy przepływ informacji. Zmniejsza się też ryzyko pojawienia się błędów w dokumentacji, bo zazwyczaj generowana jest ona w sposób automatyczny.

Dropshipping dla e-commerce

Dropshipping jest swoistą alternatywą dla fulfillmentu. Ta pierwsza opcja polecana jest zwłaszcza mniejszych firmom. W dropshippingu to hurtownia odpowiada za takie działania jak magazynowanie czy wysyłka produktów

Kto wybiera profesjonalistów, oferujących logistykę dla e-sklepu?

Delegowanie zarządzania logistyką to coś, na co decydują się przedsiębiorstwa z różnych branż. Fulfillment dla eCommerce może być wybrany ze względu na ograniczoną przestrzeń magazynową. Z takiego rozwiązania korzystają także przedsiębiorcy, którzy zauważają, że skuteczne działanie nie zawsze musi oznaczać samodzielne zatrudnienie nowych osób. Specjalistów od fulfillmentu poszukują również przedsiębiorstwa, które samodzielnie nie są w stanie zadbać o obsługę zamówień ze względu na dużą liczbę paczek.

Zapraszamy do kontaktu:
sprzedaz@qlink.com.pl

qlink