Projekt Cross-border/Cross-dock na Jedwabnym Szlaku.

W Qlink realizujemy projekty zarówno lokalne dla małego i średniego biznesu, jak również te międzynarodowe.  W ostatnich miesiącach nawiązaliśmy współprace z partnerem konsolidacyjnym z Chin i tym samym w ramach prowadzonych działań realizujemy usługi Crossborder/Crossdock na Jedwabnym Szlaku. Dzienne operacje magazynowe dotyczą ponad 10 000 paczek.

To pokazuje jak dużym potencjałem dla rozwoju transportu (ale również polskiej gospodarki) jest Jedwabny Szlak. Chiny starają się uzyskać przewagę gospodarczą nad Stanami Zjednoczonymi i to właśnie transport Jedwabnym Szlakiem ma być jedną z kluczowych szans na jej zdobycie.

Z perspektywy Polski to dobra informacja ponieważ dwie z trzech nitek ma prowadzić właśnie przez nasz kraj.

mapa_trasy_nowego_jedwabnego_szlaku

„ PKP Cargo ocenia nawet, że będziemy hubem transportowym na trasie Jedwabnego Szlaku. Zresztą kolej już teraz jest najszybciej rosnącym środkiem transportu towarów z Chin do Unii Europejskiej – tempo wzrostu w latach 2017-2018 wyniosło 26,8 proc. i drogą kolejową przewieziono milion ton towarów. To wciąż niewiele – drogą morską przypłynęło aż 58,7 mln ton”. (źródło: opracowanie money.pl)

Zanim jednak o korzyściach oraz największych beneficjatach przypomnijmy czym jest ten szlak i dlaczego jedwabny? Termin ten został pierwszy raz zastosowany w XIX wieku za sprawą  niemieckiego podróżnika i geografa Ferdinanda von Richthofena który użył określenia Seidenstrasse (w dosłownym tłumaczeniu droga jedwabna). Jedwabna ponieważ jednym z głównych towarów importowanych ze wchodu był jedwab. W drugą stronę wysłano najczęściej złoto, perfumy czy niedostępne w tamtym czasie w Chinach winogrona.

Główna trasa szlaku prowadziła z Xi’an (dawna stolica Chin) do Konstantynopola i dalej do południowej Europy.

Trasa o której mówimy aktualnie to tak zwany Nowy Jedwabny Szlak. Przewodniczący Chińskiej Republiki ludowej Xi Jinping w 2013 zapowiedział utworzenie nowego połączenia transportowego z Europą. Dwie drogi lądowe i jedna w przeważającej części morska.

To połączenie ma stanowić potężny zastrzyk dla gospodarek wielu Państw. Globalnie mówi się o kwocie przekraczającej 7 bilionów dolarów.

Główna korzyść płynie z samej budowy szlaku i rozwoju infrastruktury krajów które z budowaniu siatki połączeń przy własnych zasobach mają opóźniania i braki (głównym elementem budowy szlaku będzie rozwój autostrad).

Nowe kanały transportu to korzyści dla gospodarek znajdujących się na ich trasie krajów. Łatwiejsza wymiana handlowa zwiększy zamożność wszystkich stron.

W Qlink śledzimy oczywiście doniesienia na temat progresu w budowie nowego Jedwabnego Szlaku ale to nie wszystko.

Prowadzimy projekt Crossborder/Crossdock dla naszych chińskich partnerów, którzy przesyłają towar do naszych magazynów drogą kolejową a następnie drogową. Współpraca dynamicznie  się rozwija i w związku z tym w nadchodzących miesiącach planujemy zwiększyć przepustowość operacji magazynowych.

Korzystając z okazji przypominamy, że obok dużych międzynarodowych kontraktów w modelu Crossborder/Crossdock realizujemy pełną obsługę fulfillment na terenie Polski. Niezależnie od skali biznesu chcemy dawać naszym klientom najlepsze rozwiązania logistyczne, oraz wsparcie w rozwoju i unowocześnianiu biznesu.

Skontaktuj się z nami by porozmawiać o potencjalnych obszarach współpracy i wynikających z tego nowych możliwościach dla Twojego biznesu.

Serdecznie zachęcamy !

Polecamy również śledzenie naszych aktualności na www.qlink.com.pl

Iwona Węglicka
sprzedaz@qlink.com.pl
email: iwona.weglicka@qlink.com.pl

qlink