Aktualności

Rok 2020 z pewnością możemy określić jako zaskakujący i bardzo wymagający. Począwszy od marcowego lockdown’u związanego z pandemią Covid 19, branża logistyczna mocno odczuła zmiany rynkowe. Dla Qlink ten rok, to pewnego rodzaju sprawdzian realnej elastyczności usług związanych z łańcuchem dostaw, wystawianych na próbę przez liczne wahania popytu. Duża część tradycyjnego do tej pory handlu przeniosła się do Internetu. Wzrost e-Commerce, to konieczność dynamicznego dopasowania oferty i obszaru współpracy w zakresie fulfillment dla sprzedawców internetowych.

W tym zakresie 2020 kończymy z sukcesem.

Przez cały rok z powodzeniem kontynuowaliśmy realizację strategii Omnichannel dla naszego partnera- producenta napojów alkoholowych, lidera runku HORECA. Na jego potrzeby przeprowadziliśmy rozbudowę tradycyjnego kanału sprzedaży B2B, B2B2C o e-sklep i tym samym uruchomiliśmy sprzedaż B2C. Dodatkowo w ramach działań logistyki kontraktowej zrealizowaliśmy dwa duże, nowe projekty B2B, co tylko umocniło wzajemną współpracę.

Branża fitness i lifestyle to z pewnością jedna z najmocniej dotkniętych pandemią i restrykcjami gałęzi polskiego biznesu. Dla naszego nowego klienta wiodącego prym na tym rynku, zrealizowaliśmy projekt uruchomienia platformy e-Commerce wraz z kompletnym wsparciem logistycznym, będącej uzupełnieniem działań B2B i B2C. 
Kolejna z powodzeniem uruchomiona platforma e-Commerce, to realizacja projektu z sektora FMCG/AGD dla jednego ze światowych liderów na rynku kawy. W ramach współpracy zaprojektowaliśmy wspólnie z klientem model operacyjny powstałego e-sklepu.

Branżę Health&Beauty, eksplorujemy również bardzo intensywnie dostarczając dla jednego z naszych kluczowych klientów rozwiązania fulfillment oraz crossborder, w tym obsługę sprzedaży na platformie Amazon na terenie całej Europy.

Rok 2020 to również rozwój prowadzonych projektów fulfillment w kanałach tradycyjnych.
Dla klienta z branży AGD przeprowadziliśmy kompleksowy audyt, a następnie  przejęliśmy zarządzanie operacjami na magazynie klienta by finalnie na przestrzeni 3 miesięcy przenieść pełną obsługę do jednego z naszych magazynów.

To już drugi rok z rzędu jak wspieramy nie tylko biznes. Dla z ORPEG, Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą realizowaliśmy kompleksową usługę kompletacji wysyłek materiałów edukacyjnych dostarczanych do szkół i jednostek polonijnych na całym świecie.

Jednym z najważniejszych projektów była realizacja projektu Qlink HUB B2B & B2C dla partnera e-Commerce z Chin. Był to dla Qlink egzamin przepustowości magazynu i weryfikacja jakości wewnętrznych procedur. Dzienne operacje magazynowe przekraczały
10 000 paczek
 w procesie crossdock/crossborder. 
Projekt Qlink HUB w formule crossdock to również kontynuacja już kilkuletniej współpracy i jej dalszy rozwój z globalnym operatorem w ramach strategicznego partnerstwa w regionie CEE. Uruchomienie w tym roku nowej fabryki przez naszego wspólnego klienta jeszcze znacząco wpłynęło na ilość obsługiwanych operacji.
Rozwój w obszarze IT to nowe integracje z największymi dostawcami platform e-Commerce dla naszych klientów (Shopify, IAIshop, Magento).Bardzo ważna była również rozbudowa naszych autorskich systemów WMS&TMS dodając nowe funkcjonalności API.

Rok 2020 zamykamy nie tylko z realizacją i rozwojem nowych, kluczowych projektów w portfolio klientów Qlink.

W tym roku zwiększyliśmy również potencjał operacyjny poprzez rozwinięcie infrastruktury magazynowej, tej stałej i ruchomej. W strategii na 2020 ważnym elementem była kontynuacja projektu z zakresu Customs i uruchomienie składu celnego, który obok już funkcjonującego Magazynu Czasowego Składowania stanowi dopełnienie oferty Qlink dla klientów operujących poza EU.

Pod koniec roku do zespołu Qlink dołączył manager, ekspert z ponad 20 letnim doświadczeniem w zakresie Business Development i Supply Management Mateusz Gadecki. To znaczące wzmocnienie szczególnie w planowanych projektach rozwoju biznesu międzynarodowego (WE,CEE,MEA) w obszarach Crossborder (shipping and returns) Fulfillment i Customs. Mateusz Gadecki to jednak nie jedyne wzmocnienie. W listopadzie do zespołu Qlink dołączyła Sylwia Dymińska, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem w zakresie project management i business development.

Mamy nadzieję, ze w 2021 roku utrzymamy obrany przez nas kurs i z powodzeniem będziemy realizować kolejne elementy naszej strategii ku zadowoleniu naszych obecnych i przyszłych klientów.

Iwona Węglicka
iwona.weglicka@qlink.com.pl
sprzedaz@qlink.com.pl

Sylwia Dymińska
sylwia.dyminska@qlink.com.pl
Tel. +48 666 906 906

admin